Organizace práce
Ve školních skupinách nepůjde o klasickou výuku. Zavedená online výuka pro všechny žáky školy bude probíhat i nadále až do konce školního roku.
Nelze předem stanovit, zda právě učitel Vašeho dítěte zůstane on-line nebo bude přítomen ve škole. Vše se bude řídit organizačními náležitostmi a většinovým zájmem dané třídy.
Provozní doba školy
8:00 – 8:30 příchod do školy
8:30 - 12:30 dopolední vzdělávací aktivity + oběd (dle počtu zájemců)
12:30 – 16:00 odpolední zájmové aktivity
Příchod žáka do školy a pobyt ve škole
Při cestě do školy, ze školy a ve škole se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:
- zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky (dále jen „rouška“),
- dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti),
- minimalizovat velké shromažďování osob před školou; škola je povinna zajistit organizaci pohybu osob před školou,
- školní budova se otevírá v 8.00 hod,
- před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti),
- vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám,
- pedagogové odvedou žáky do tříd po skupinách, aby nedocházelo ke kontaktu mezi skupinami,
- všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky,
- každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky,
- škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých se žáci mohou pohybovat,
- žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy,
- při přesunech je vhodné dodržení odstupů 2 metry vždy, když je to možné (nejméně 1,5 metru),
- před opuštěním třídy si všichni žáci na celou dobu mimo třídu nasadí roušky,
- neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, musí každý použít dezinfekci na ruce, doporučuje se i předchozí umytí rukou (důkladně 20 až 30 sekund vodou a tekutým mýdlem),
- složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné, je nutné vyhnout se jakýmkoliv změnám ve složení skupiny žáků,
- maximální počet žáků ve skupině žáků je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě,
- v průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru, záleží na zvážení pedagoga). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě,
- při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku,
- je nutné zajistit takové rozmístění lavic ve třídě, které umožní dodržet stanovený odstup mezi žáky – 2 metry (nejméně 1,5 metru) – například obrázek v příloze,
- žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě,
- v každé třídě je nezbytné často větrat (minimálně jednou za hodinu po dobu 5 min),
- výuka tělesné výchovy v běžné podobě, včetně plavání, není možná,
- zařazení pohybových chvilek na protažení a relaxaci je doporučené, stejně jako pobyt ve venkovním prostředí na pozemku školy, aktivity mimo areál školy nejsou možné,
- nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
Odchod žáka ze školy
- zákonný zástupce na Přihlášce uvede konkrétní čas, kdy žák ze školy odchází
- zákonní zástupci do školy nevstupují, zazvoní na zvonek a čekají na své dítě u dveří, přičemž udržují bezpečný rozestup
Stravování
Stravování žáků bude zajištěno a bude se odvíjet podle počtu přihlášených žáků. Bude součástí dopoledního vzdělávacího bloku. Pokud žák nechce oběd odebrat, musí si ho odhlásit.
Prosíme zákonný zástupce žáka, aby se seznámili s pojmem osoba s rizikovými faktory (viz Čestné prohlášení) a prostudovali přílohu „ochrana_zdraví_zs“, rozhodli o účasti žáka ve škole a do 18. 5. 2020 doručili do schránky před školou podepsanou „Přihlášku“, popřípadě ji zaslali elektronicky na e-mail zsstrani@zsstrani.cz
V tištěné podobě si je můžete vyzvednout v budově školy ve dnech po – čt od 8:00 do 12:00 hod.
Při prvním vstupu do školy žák s sebou přinese vyplněné a podepsané „Čestné prohlášení“. Bez tohoto prohlášení žák nebude do školy vpuštěn!!!
Velmi Vám všem děkuji za pochopení a spolupráci. Věřím, že se nám společnými silami podaří letošní školní rok úspěšně dokončit. Přeji nám všem dostatek sil, energie, hodně zdraví. Těším se, až budeme fungovat za normálních podmínek.
Mgr. Iva Stupková |